شناسهٔ خبر: 170390 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شبیه ساز ۳بعدی برج مراقبت دانشکده صنعت هوانوردی افتتاح شد

ببینید | آیین افتتاح شبیه ساز سه بعدی برج کنترل دانشکده صنعت هواپیمایی رییس دانشکده صنعت هواپیمایی با اشاره به قابلیت‌های شبیه ساز سه بعدی برج مراقبت ساخت این دانشکده گفت: این شبیه ساز نه تنها از سیمیلاتورهای منطقه کم ندارد بلکه قابلیت رقابت با آن‌ها را نیز دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اردوان کریم زاده رییس دانشکده صنعت هواپیمایی کشور در آیین افتتاح شبیه ساز ۳ بعدی برج مراقبت دانشکده صنعت هوانوردی اظهار کرد: این پروژه با همکاری و مشارکت اعضا مدیریت پرواز انجام شد و کلیه تجارب عملی و علمی در این شبیه ساز مدل‌سازی شده است.  

رییس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری تصریح کرد: این شبیه ساز نه تنها چیزی از سیمیلاتورهای منطقه کم ندارد بلکه قابلیت رقابت هم دارد.  

کریم زاده بیان کرد: این شبیه ساز قابلیت‌های تصمیم گیری و حل مسأله در شرایط بحرانی و اضطراری را دارد و می‌تواند کنترلر را به چالش بکشد و ارزیابی کند.  

وی افزود: در این شبیه ساز، شرایط مختلف جوی و آب و هوایی، با سرعت‌های مختلف پیش‌بینی شده است و کنترلر در فضایی که از لحاظ هندسی مثل برج طراحی شده است می‌تواند تجربه کسب کند و گام موثری در تامین امنیت پروازها داشته باشد.

کریم زاده از اضافه کردن شبیه ساز خلبانی و هوش مصنوعی در آینده به شبیه ساز سه بعدی برج کنترلر دانشکده صنعت هواپیمایی خبر داد و گفت: ما می‌توانیم فرودگاه‌های مختلف را به درخواست مشتری شبیه‌سازی کنیم که تا الان ۵ فرودگاه تعریف شده است.  

وی در پایان سخنانش از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سایر دستگاه‌ها برای همکاری و هماهنگی در اجرای این پروژه تشکر و قدردانی کرد.